Krav til jeres ansøgning
Via dette konsortium, slipper I for papirarbejdet og en lang ansøgningsprocedure. Det I skal fokusere på, er, at blive klog på hvad I vil, hvornår I vil det, og melde ind til FFD inden den årlige deadline 15. januar.
For at søge om tilskud, skal I have følgende på plads:
1. Bliv medlem af konsortiet
For at ansøge om midler skal I først blive medlem af FFD’s konsortium, hvilket kræver at jeres højskole har et EU Login og et Organisation Identification nummer (OID).
Først skal I oprette et EU Login (en form for NemID). Det skal I bruge til at registrere højskolen.
Opret et EU Login på europa.eu
Når EU Login er oprettet, skal højskolen oprettes som organisation i EU's Organisation Registration System. Herefter tildeles et Organisation Identification nummer (OID).
Opret din skole i EU's Organisation Registration System på ufm.dk
Det er dette OID-nummer FFD skal bruge, når jeres højskole ansøger om mobilitetsaktiviteter. Mange højskoler er allerede oprettet. Tjek om I allerede har et OID-nummer her
2. Info om de ønskede aktiviteter
- Vælg type aktivitet ønsker I at deltage i?
- Hvilket land?
- Hvor mange dage varer den? (medregn rejsedage)
- Rejser du grønt – med fx tog, bus eller samkørsel? Udløser en højere sats til rejseudgifterne, og forlænger de inkluderede rejsedage.
- Antal deltagere?
Tilskuddet dækker: Kost, logi og rejseudgifter- og ekstra penge, hvis du rejser grønt
3. Ansøg FFD
Der er årlig ansøgningsfrist 15. januar til mobilitetsaktiviteter. Der kommer nærmere info om hvordan I søger og præcis hvilke info det kræver.
4. Afrapportering
Der skal medregnes en vis afrapportering og dokumentation af fx rejse og opholdsudgifter samt deltagelse i aktiviteten.
Der skal bl.a. udfyldes en learning agreement for de forskellige aktiviteter som udvikles i samarbejde med modtagerinstitutionen. Du kan finde skabeloner til en sådan learning agreement under Aftalebilag på denne side.
Mere info om dette følger.