Find det, du er god til - FFD's kampagne nu og i fremtiden

Publiceret 04-04-2019

I april og til efteråret kører kampagnen med Barbara Moleko, Kristian Gintberg og Tina Müller. Her kan du læse om eksekvering af kampagnen i 2019 og planer for højskolernes kommunikation i fremtiden.

Kampagneplakat

Kampagnen Find det, du er god til - 2019

Vi har godt fat i dem, som tiltales af sociale og de menneskelige sider af højskolen. Uanset hvad vi siger, ved folk godt, at højskolerne står for de bløde værdier.

Med ”Find det, du er god til” forsøger vi at appellere mere direkte til en målgruppe, som har brug for flere faglige og karrieremæssige argumenter for at blive overbevist om værdien af et højskoleophold.

I april og til efteråret kører kampagnen med Barbara Moleko, Kristian Gintberg og Tine Müller. Her er lidt nedslag fra kampagnen, hvor der i foråret primært henvises til Højskolernes Dag.

Togstationer, tog og busser

Vi har plakater på de fleste togstationer i hele landet. Der er to varianter.

Der kører et spot i 2 uger i 2900 busser og alle S-tog, Arriva-tog og på perroner.

Online

Barbara Moleko er på forsiden af hojskolerne.dk og interview med de tre kendte, kan du finde her: 

Interview med Barbara Moleko

Interview med Kristian Gintberg

Interview med Tina Müller

Sociale medier

Vi klipper små film fra interviewene med de tre kendisser, som leverer en bred vifte af budskaber om højskolelivet. De første ligger som opslag på Facebook, Instagram og som Facebook Stories – se fx om Venskaber og Fucking fedt at gå på højskole.

Der kører desuden 7 skjulte opslag på Facebook med de unge fra katalogerne, målrettet vores 7 interessekategorier. Fx Medier. Samfund. Politik. Rejser. Her kan du se et eksempel, som også kører på Instagram.

På YouTube kører der 6 og 30 sekunders annoncer. De filmede interview med de tre kendisser ligger på Højskolernes youtube kanal. Derudover forsøger vi os med en variant af interviewfilmene som reklame på Snapchat.

Højskolernes Kommunikation 2020-?

Med vores nuværende afsæt i profilen ”Menneskelig Talentudvikling” og budskabet ”Find det, du er god til” er det lykkedes i de sidste 10 års kampagnevirksomhed – og i tæt samspil med bagland og samarbejdspartnere - at styrke højskolernes omdømme, image og rekrutteringsplatform.

Spørgsmålet er, om det nu er tid til fornyelse? Det er altafgørende at vi fortsat har en tydelig fælles profil, så Højskolernes kommunikation trænger igennem. Her har vi brug for alle højskolers hjælp og bidrag.

Forstandere, bestyrelser, lærere, kommunikationsansatte og medlemmer af foreningen inviteres til at bidrage til efteråret.

Tilmelding sker her:

Plan for Højskolernes kommunkation præsenteres på medlemsmøde d. 21. november.