Afrapporteringen skal sendes både til FFD’s sekretariats hovedmail (kontor@ffd.dk) og til sekretæren for orlovspuljen bevillingsudvalg. Se kontaktinformation for sekretæren nederst på denne hjemmeside.
Afrapporteringen skal indsendes senest to måneder efter projektperiodens afslutning.
Senest to måneder efter orlovens afslutning skal følgende sendes:
1. En orlovsrapport (i pdf) med følgende indhold:
- Forside
- Resume/abstract af orlovsrapporten.
- Indholdsfortegnelse
- Indledning
- Oplistning af efteruddannelsesaktiviteterne
- Sammendrag af orloven, herunder fund overvejelser, inspiration mv.
- Evt. undervisningsmaterialer
- Litteraturliste eller anden referenceliste til anvendte uddannelsesmaterialer
- Bilag, herunder evt. undervisningsmateriale og artikler som er skrevet under orloven
2. Tro- og loveerklæring vedr. midler fra Orlovspuljen, herunder underskrift fra forstanderen samt hhv. orlovstager og evt. vikar(ernes) underskrift på, at orlovsmidlerne er brugt til det bevilligede.
En skabelon for Tro- og loveerklæringen findes her.
3. Lønsedler under orlovsperioden for den ansatte på orlov og evt. vikar(er) som dokumentation for at der er afholdt udgifter til udbetalt løn
Orlovstager er efter endt orlov forpligtiget til at uddybe erfaringerne mundtligt, hvis en medarbejder på en anden højskole beder om det. Samtidig indvilliges der ved modtagelse af bevilling fra orlovspuljen, at orlovsrapporten kan blive offentliggjort på FFDs hjemmeside. Hvis der er forhold i orlovsrapporten som orlovstager, ikke vil have offentliggjort, skal dette skrives til sekretæren ifm. afrapporteringen.