Ryslinge højskole: ”Lærermødet – dannelse i skolen”

Med lærermødet åbnes op for lokalområdets mulighed for at komme på Ryslinge Højskole og diskutere dannelse i skolen med lærere, men forskere, med undervisere fra seminarierne.

Formål

Formålet med lærermødet er at samle lærere meningsdannere og andre med interesse for skolen til at diskutere dannelse i skolen anno 2019.

Projektbeskrivelse

Har lærerne monopol på at tale om skolen, eller har vi alle en interesse da skolen har været en del af vores liv. Med lærermødet åbner vi op for lokalområdets mulighed for at komme på Ryslinge Højskole og diskutere dannelse i skolen med lærere, men forskere, med undervisere fra seminarierne. Ryslinge Højskole har plads til både at have lokale dagelever, overnattende kursister og besøgende til enkeltarrangementer.

Aktiviteten består i at få folk til at tale sammen om skolen. 

  1. Skal vi have karakterer i børneskolen
  2. Hvor meget skal kreativitet fylde i en elevs hverdag
  3. Hvad betyder ”åben skole” for eleverne, for lokalsamfundet, for skolen
     

Formidling

Ved afslutningen af kurset, vil vi evaluere både med fuldtidskursister og med lokalbefolkningen. Evalueringen vil have flg. parametre:

  • Folkelig forankring
    Samtale på tværs af faggrupper
    Blev jeg klogere

Bevilliget beløb: 76.850 kr.

Kontakt: Jeppe Sand; jeppe@ryslinge-hojskole.dk