Samarbejde med handelsskoler øger kendskab til højskolerne

Publiceret 29-05-2019

Handelsskoleklasser fra hele landet fik til opgave at udvikle en kampagne, der skal få HHX-elever til at overveje et højskoleophold efter gymnasietiden. Nu er vindergruppen fundet.

Emily Eliasen, Kathrine Holst og Michelle Søndergaard fra Struer Statsgymnasium løb med sejren og vandt et gavekort til klassen.


Nye målgrupper på højskole

I forlængelse af foreningens strategi om at nå nye målgrupper, samarbejdede FFD i efteråret med 25 handelsskoler med formål om at øge kendskabet til højskolerne. 

For eleverne var caseopgaven en oplagt mulighed for at arbejde med konkrete problemstillinger, som de vil kunne møde i erhvervslivet. Samtidig gav gruppernes grundige arbejde med casen anledning til, at eleverne fik større indsigt i, hvad højskoler er og kan.
 


Opgaven lød, som følger:

Du er som markedsføringskonsulent blevet ansat af Folkehøjskolernes Forening til at udvikle en kampagne, der skal få målgruppen på HHX til at overveje et højskoleophold efter gymnasietiden.

Du skal vurdere hvilke slogans, budskaber og medier, Folkehøjskolernes Forening skal bruge i deres fremtidige kampagne, og hvordan man kan fortælle en god historie, der får eleverne til at overveje et ophold på en højskole.

Struer løb med førstepladsen

Vinderopgaven blev leveret af Emily Eliasen, Kathrine Holst og Michelle Søndergaard fra Struer Statsgymnasium, som blev kvitteret med en biograftur til hele klassen.

Deres kampagne handlede om at hjælpe de danske højskoler til at positionere sig bedre hos unge drenge, der har gået på HHX, så de bliver bevidste om udbyttet ved et højskoleophold.

Herunder kan du se videoen, som de producerede som en del af deres aflevering:

Deltagende skoler:

  • Struer Statsgymnasium
  • Herningsholm HHX – Herning + Ikast
  • Knord Lyngby + Hillerød
  • Roskilde Handelsskole
  • Aarhus Købmandsskole – Viby + Aarhus
  • ZBC - Ringsted
  • Næstved HHX
  • Niels Brock – København
  • Tietgen - Odense