Frirummet sætter fokus på debatkulturen

Publiceret 24-04-2019

Folketingsvalget er på trapperne, og om kort tid vil de politiske debatter fylde i landets medier. I den forbindelse iværksætter Frirummet en kampagne, der sætter fokus på den danske debatkultur.

Alle debatter, uanset om de finder sted hjemme i stuerne eller på et landsdækkende medie, vil være med til at præge og rammesætte den måde, vi diskuterer politik på.

Derfor lancerer Frirummet en kampagne, der skal motivere politikere, medier og meningsdannere til at opkvalificere debatten.

Højskolerne er medinitiativtager til Frirummet, og vi håber derfor, at du vil støtte op om kampagnens hovedbudskab, som er:

Børn og unge har brug for forbilleder, der kan vise, at vi kan mødes om konflikter og blive klogere.

Frirummet

#BlevDuKlogere

Under valgkampen vil Frirummet sprede budskabet på Facebook, Twitter, Instagram og YouTube samt forsøge at få medierne til at reflektere over problemstillingen.

Hele indsatsen bliver samlet under #BlevDuKlogere. Hashtaget markerer, at vi har brug for debatter, der gør os klogere - ikke for konfliktunderholdning og mudderkastning. 

Du er meget velkommen til at støtte budskabet ved at like, dele og kommentere de opslag, som Frirummet deler på sociale medier i løbet af valgkampen. Derudover kan du bruge hashtaget, når du diskuterer debatkulturen i valgkampen.

Med Frirummets kampagne som spydspids kan vi i fællesskab slå et slag for, at både medier og politikere skal være deres ansvar bevidst, og at vi som borgere har en forventning om, at valgkampens debatter rækker ud over skyttegravskrig og mudderkastning.

Her finder du Frirummet

Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
Hjemmeside