Om skolen

'Om skolen' er nogle af de vigtigste informationer i Højskolebasen. Det er brugerens mulighed for at sammenligne skolerne og søgemaskinens mulighed for at vægte skolerne i forhold til hinanden. Her får du anbefalinger til at udfylde felterne.

Felterne

Der er 7 felter i menupunktet:

• Resumé (maks 350 tegn)
  • Om skolen (maks 1200 tegn)
  • Fag og emner (maks 1200 tegn)
  • Praktiske oplysninger (maks 1200 tegn)
  • Information om rejser (maks 250 tegn)
  • Information om priser (maks 250 tegn)
  • Information om elevpladser (maks 250 tegn)

Resuméet

Resuméet er den tekst brugeren ser først, og den tekst, der skal gøre det let for en bruger at sammenligne skoler med andre. Man kunne kalde det skolens elevatortale.

Om skolen, Fag og emner og Praktiske oplysninger

'Om skolen', 'Fag og emner' og 'Praktiske oplysninger' er felter, hvor du beskriver skolens fokus og værdier. Tænk teksterne som en appetitvækker til noget, man kan læse mere om på jeres egen hjemmeside. Husk også at linke til jeres egen hjemmeside.

Der kan også indsættes billeder i disse felter. Billederne skal ligge på skolens egen hjemmeside og sættes ind ved at kopiere linket til billedet ind i billedeeditoren. Der er god brugervenlighed i, at billederne på hojskolerne.dk er de samme, som de vigtigste billeder på skolens egen hjemmeside.

Hvis du vil have billederne til at fylde hele bredden, skal du sætte "Width" til 650 px og lade "Height" være tom. Så skaleres billedets højde automatisk.

Information om Rejser, Priser og Elevpladser

Disse felter er lige som de øvrige tænkt som informationer, der skal gøre sammenligning lettere. Der er også mulighed for at linke videre til skolens hjemmeside.

• 'Rejser' er alle typer rejseaktiviteter. Fx studieture til Prag eller uddannelsestur til Østrig i slutningen af højskoleopholdet.
  • 'Priser' er som minimum et link til skolens hjemmeside, hvor priserne står beskrevet. Skriv gerne om mulighederne og standardpriserne.
  • 'Elevpladser' er en beskrivelse af, hvor mange der kan bo på skolen.

Både på engelsk og dansk

Alle tekster kan skrives ind både på dansk og engelsk. Hvis du udfylder de engelske tekstfelter, kommer skolesiden med på danishfolkhighschools.com og i den engelske søgning. Dette forudsætter dog, at du har aktive kurser i Højskolebasen. Så hvis din skole skal præsenteres på den engelske side, skal du som minimum udfylde et engelsk navn, et resumé og beskrivelsen samt oprette et kursus

Skriv gode tekster

Hele kursussøgningens mål er at give brugere den bedste mulighed for at finde et kursus, der matcher interesser, tid, sted m.m. Aller vigtigst for læsningen er, at teksterne er gode og beskriver skolen så præcist og læsevenligt som muligt.

Læs guiden: 8 råd til at blive fundet i søgningen

Opdateringer af siden

Dine ændringer i felterne slår igennem med det samme, når du trykker 'Opdater'. Der kan dog gå op til 6 timer før søgemaskinen opfanger dine ændringer.