Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.Læs mere om cookies

TILMELDING

Gå direkte til tilmeldingssiden. Her finder du også information om priser, rabatmuligheder og mere.

Bemærk! Dette indhold kræver cookies for at blive vist korrekt.
Læs mere om cookies

Det er problemstillinger, vi har diskuteret i flere 1000 år. Lærermødet er et sted, hvor man giver sig tid til at lytte, men også have det morsomt og synge sammen. Gøre andre ting end at diskutere og reflektere. Det har både en samværsdimension og en intellektuel dimension. Klassisk højskole.

Alexander von Oettingen

Det er spændende, fordi vi møder nogle mennesker, som har noget på hjerte. Og det er oplysende - jeg har fx fået nye nuancer på Grundtvig, nye nuancer på, hvad dannelse er, og hvad skolens dannelsesopgave er. Og så er det ikke kun sådan et møde, hvor vi klapper hinanden på skuldrene. Vi kan også godt udfordre hinanden. Den kombination, synes jeg, er rigtig fed. 

Anders Bondo Christensen

Hvad er Lærermødet?

  • Et mødested for lærere, undervisere og fagpersoner, hvor der er tid og plads til samtaler om dannelse og livsoplysning, skolens formål, lærerens profession og praksis, undervisningsbegrebet, læreruddannelsen, uddannelsespolitik og meget mere.

  • Et højskoleophold med alt, hvad det indebærer af fællessang, morgensamlinger, foredrag, poesi, værksteder, aftenprogram – og ikke mindst tid til samvær, samtale og debat over morgenkaffen, middagsbordet eller et glas rødvin om aftenen.

  • Et nyt initiativ, der samler over 100 lærere, studerende, forskere, politikere og skolefolk fra et bredt udsnit af skole- og uddannelsesverdenen for at udfordre og udvikle perspektiver på lærerens rolle, skolens dannelse og pædagogikkens formål.

Fantastiske rammer for samtaler om skolen og lærergerningen. Og alt det indimellem. 

Lene Tanggaard

 

Tak for et fremragende #lærermødet med levende ord, frimodighed og gnistrende engagement. Lad det blive en tradition!

Stefan Hermann

Når vi starter med at spise morgenmad og derefter går over og synger, så får vi en fælles reference af noget, der er alment menneskeligt, som rækker udover den konkrete drøftelse. Så bliver vi i mindre og mindre grad positioner og i større grad samtalepartnere i en samtale om, hvad vi vil med at drive skole i Danmark. 

Svend Thorhauge

undefined

Mette Kylsø

Udviklingskonsulent
Udvikling

Pædagogisk udvikling, samarbejdsprojekter og indsatsen omkring flygtninge.

Stig Skov Mortensen

Pædagogisk konsulent
Udvikling

 

Udvikling af højskoleskolepædagogik. Naturfaglig dannelse. Pædagogisk forskning og samarbejde.